Deficyt uwagi - jak z nim walczyć?

Wszystko na temat rozwoju dziecka, czyli jakie wybierać zabawy, zabawki, bajki, książeczki by nieustannie wspierać jego rozwój?

Deficyt uwagi - jak z nim walczyć?

Postprzez darkangel » So cze 22, 2019 10:38 am

Deficyt uwagi - co robicie by wspomóc dziecko i poprawic jego koncentracje i uwage
Podaje przykładowe, może komus pomogą...

ZASADY PRACY Z DZIECKIEM Z DEFICYTEM UWAGI
1. Godzina odrabiania lekcji powinna być wyraźnie okreslona i możliwie stala.
2. Czas przeznaczony na odrabianie lekcji powinien być wyznaczony możliwie jak najwcześniej po przyjściu ze szkoly (a nie wieczorem) . Wszelkie przyjemności powinny być przesunięte na czas po odrobieniu lekcji.
3. Jeśli dziecko spóźnia się na moment rozpoczęcia odrabiania lekcji, to o tyle ma zmniejszony czas na przyjemności (konsekwencja "cykająca").
4. Biurko, przy którym są odrabiane lekcje musi być puste. Moga byc na nim jedynie pomoce do wykonania konkretnego zadania domowego..
5. Dorosły pomaga ustalić co jest zadane i określa kolejność wykonywania zadań.
6. Pracę zaczyna się od zadań łatwiejszych, by stworzyć szanse na osiągnięcie sukcesu.
7. Pracę należy podzielić an etapy, które trwają tak dlugo, jak dziecko jest w stanie wydajnie pracować (poczatkowo 15-20 min., potem dłużej). Gdy dziecko przestaje pracować konieczna jest kilkuminutowa przerwa.
8.Dziecko samo sprawdza to co zrobiło.
9. Dziecko musi być pochwalone za każde wykonane zadanie.
10. Odrabianie lekcji kończy się spakowaniem torby na dzień następny.
11. Jeden dzień w tygodniu nie pracuje się w ogóle, jest całkiem wolny.
12. Należy ograniczyć ilość bodźców, które docierają do dziecka w czasie wykonywania zadania-trzeba wyłączyć telewizor, radio, halasujący sprzęt typu odkurzacz, telefon komórkowy, usunąć z pomieszczenia młodsze rodzeństwo, zwierzęta i innych domowników o ile robią coś dynamicznego, nie przygotowywać intensywnie pachnących posiłków.
13. Wypracować sposoby przywoływania rozproszonej przez zewnętrzne bodźce uwagi np. dotknięcie ramienia, pogłaskanie po glowie, dźwięk dzwoneczka, uwaga słowna.
14. Wszelkie polecenia przekazujemy bezpośrednio do dziecka i jesteśmy zwróceni do niego twarzą , a ono patrzy na nas. Polecenia długie lub przeznaczone do wykonania w odroczonym czasie przekazujemy na piśmie. Najlepsze są polecenia bezczasownikowe np. "książka na półkę", "talerz do zlewu".
15. Polecenia muszą być krótkie i konkretne. Jeśli mamy wątpliwości, czy zrozumialo polecenie, prosimy, aby powtórzyło co ma zrobić i kiedy.
16. Doba powinna być wyraźnie ustrukturalizowana (szczegółowy plan dnia ułożony wspólnie z dzieckiem).
17. Wszelkie wymagania muszą byc realistyczne czyli możliwe do wykonania przez dziecko.
Avatar użytkownika
darkangel
Moderator
Moderator
 
Posty: 4909
Dołączył(a): N kwi 22, 2012 10:01 pm
Lokalizacja: W siedmiomilowym lesie :)
Pochwały: 2
 
 

Powrót do Rozwój dziecka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron