odżywianie w ciąży

Być pięknym i zdrowym w ciąży

Odżywianie w ciąży

Okres ciąży stwarza odpowiednie okoliczności oraz powody ku temu, by się pozbyć wszelkich złych nawyków żywieniowych, rzucić nałogi oraz żeby rozpocząć regularną pielęgnację swojego ciała. Już teraz możesz wiele zrobić, żeby uzyskać piękny wygląd oraz doskonałą formę po porodzie.

ODŻYWIANIE – Przez całą ciążę, kobieta nie powinna przybrać na wadze więcej niż 10-15 kg. Nadwaga jest niebezpieczna oraz może sprzyjać cukrzycy ciążowej oraz nadciśnieniu, natomiast po narodzinach dziecka bardzo ciężko jest zrzucić zbędne kilogramy. W zasadzie jadłospis kobiet w ciąży powinien zawierać 3-5 urozmaiconych, świeżych i zdrowych posiłków dziennie. Zaleca się jeść regularnie oraz unikać wysoko przetworzonych i tłustych pokarmów.

Dieta kobiety w ciąży powinna zawierać przede wszystkim dużo owoców, warzyw oraz nabiału, jak np. mleko i jego przetwory oraz jaja, gdyż są one bogatym źródłem wapnia. Wapń jest niezbędnym pierwiastkiem, odpowiedzialnym za budowę kości oraz za prawidłowe działanie układu nerwowego, mięśni i serca dziecka.

Dieta przyszłej mamy

Dieta podczas ciąży

To, co jesz, nigdy dotąd nie było jeszcze tak istotne, jak właśnie teraz, gdy spodziewasz się dziecka. Wszystko to, co trafia do twojego organizmu, ma bezpośredni wpływ również na twojego maluszka. Dlatego też zaleca się specjalną dietę dla przyszłych mam, a w niej rezygnację z pewnych pokarmów oraz urozmaicenie w inne.