nudności w ciąży

Sprawdzone sposoby na spadek formy w ciąży

Nudności podczas ciąży

Wiele typowych ciążowych dolegliwości może mieć znaczny wpływ na nastroje oraz samopoczucie przyszłej mamy. Warto więc wiedzieć, jak sobie  z nimi skutecznie radzić, by je zmniejszyć bądź całkowicie się pozbyć:

NUDNOŚCI I WYMIOTY – Zazwyczaj mawia się o tzw. „porannych mdłościach”, jednak bardzo często nazwa ta jest myląca. Naturalnie najczęściej mogą one dokuczyć o tej porze dnia, jednakże bardzo często też zdarza się iż mogą się one rozpocząć w południe lub wieczorem. 
 
W celu ograniczenia ich:
  • Rano staraj się wstawać powoli, zanim wstaniesz zjedz jakikolwiek lekki posiłek bez zbędnego pośpiechu. Mogą to być np. biszkopty, sucharki, kromka chleba, herbatnik, krakers lub banan. Dlatego staraj się mieć zawsze je pod ręką po przebudzeniu.
  • Staraj się jeść w mniejszych porcjach, ale za to częściej. Pomiędzy jednym a drugim posiłkiem staraj się pić wodę niegazowaną, niskosodową bądź herbatki owocowe i ziołowe, np. herbatkę imbirową.
  • Staraj się pamiętać o drobnych przekąskach pomiędzy posiłkami, takich jak: migdały, orzechy czy owoce suszone.
  • Staraj się unikać ostrych intensywnych zapachów, wietrz mieszkanie, gotuj przy otwartym oknie, unikaj miejsc gdzie można się spodziewać ostrych zapachów, takie jak np. stacja paliw, lub drogeria.
  • Przyjmuj preparaty dla kobiet ciężarnych, które zawierają magnez i witaminę B6 (z pomocą lekarza ustalisz dawkę)
UWAGA: Jeżeli nudności są wyjątkowo silne i uciążliwe oraz powodują wymioty nawet do kilku razy na dobę, a ty odczuwasz po nich osłabienie, drżenie mięśni i dreszcze – NIEZWŁOCZNIE ZGŁOŚ SIĘ NA IP LUB DO SWOJEGO LEKARZA PROWADZĄCEGO.