Dieta mamy karmiącej

Tutaj wymieniamy się doświadczeniami odnośnie karmienia piersią, problemów oraz doradzamy innym :dzidzia_je_mleczko:

Re: Dieta mamy karmiącej

Postprzez Dorianta » Śr maja 25, 2016 8:59 pm

Tutaj znalazłam fajne informacje na temat witaminek dla karmiącej mamusi

W czasie karmienia piersią należy przyjmować tylko te witaminy i składniki mineralne, które są trudno osiągalne we współczesnej diecie. Pomimo suplementacji trzeba pamiętać o właściwej i dobrze zbilansowanej diecie, która dostarczy odpowiednich składników odżywczych mamie i dziecku. Jakich witamin potrzebuje karmiąca mama?

Kwas foliowy

Warzywa zielone, produkty pełnoziarniste i cytrusy to produkty, które są dobrym źródłem kwasu foliowego. Suplementacja jest niezbędna, jeśli w diecie matki mało jest tych produktów. Niedobór może nieść za sobą poważne konsekwencje, które odbiją się zarówno na zdrowiu matki, jak i malucha. Podczas karmienia piersią zapotrzebowanie na kwas foliowy wzrasta do 5,3 mg/ dobę.

Kwasy omega-3

W Polsce ze względu na niskie spożycie ryb jesteśmy bardziej narażeni na niedobory kwasów omega-3. Zbyt mała ilość kwasów tłuszczowych EPA i DHA w okresie ciąży i we wczesnym dzieciństwie może hamować rozwój intelektualny i psychoruchowy dziecka, spowodować zaburzenia widzenia u niemowląt oraz osłabiać odporność na zakażenia bakteryjne i wirusowe. Kwasy tłuszczowe są ważnym składnikiem komórek nerwowych i siatkówki oka, wspomagającym prawidłowy rozwój mózgu i wzroku. Zawartość DHA w mleku kobiecym w dużym stopniu zależy od jego zawartości w diecie matki. Kobiety karmiące piersią powinny dodatkowo przyjmować suplementy diety o odpowiedniej zawartości kwasów omega-3, tj. ok. 250-500 mg kwasu DHA dziennie.

Żelazo

Podczas porodu zapasy żelaza zostają mocno nadszarpnięte. Niezmiernie ważne jest przyjmowanie tego pierwiastka w okresie połogu oraz podczas karmienia piersią. Sama dieta zawierająca żelazo nie wystarczy. Niezbędna jest dodatkowa podaż żelaza, które uczestniczy w syntezie hemoglobiny, mioglobiny oraz cytochromów - enzymów mitochondrialnych, które odpowiedzialne są za prawidłowe funkcjonowanie każdej komórki organizmu.

Cynk

Jaja, orzechy, pestki dyni i kasze zawierają sporo cynku. Jeśli jednak dieta karmiącej mamy jest uboga w te produkty, to suplementacja jest konieczna. Cynk jest bardzo ważnym i niezbędnym pierwiastkiem. Wspomaga odporność organizmu, a przede wszystkim sprzyja gojeniu się ran poporodowych.

Dieta karmiącej mamy musi zaspokoić potrzeby jej organizmu oraz potrzeby dziecka. Przy odpowiedniej suplementacji dziecko prawidłowo się rozwija. Niedobory witamin i mikroelementów mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie zarówno matki jak i dziecka. Należy pamiętać, że szkodliwe są nie tylko niedobory, ale też przyjmowanie nadmiernych dawek witamin i składników mineralnych. Suplementacja powinna być konsultowana z lekarzem lub dietetykiem.


źródło:vitispharma.pl/witaminy-dla-karmiacej-mamy.html .Mi się przydały takie informacje to i pewnie niejednej z Was pomogą ;)
Dorianta
Mamuśka
 
Posty: 34
Dołączył(a): Wt maja 24, 2016 9:23 pm
 

Re: Dieta mamy karmiącej

Postprzez Misiolinka » Śr lut 21, 2018 4:56 pm

Ja jadłam praktycznie wszystko , no może z wyjątkiem surowego np. tatar. Wzdymające rzeczy też zdarzyło mi się zjeść , ale w małych ilościach :) moje córki jakoś nie miały kolek , tak wiem szczęsciara ze mnie :hej_hej:

Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Misiolinka
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Śr lut 21, 2018 4:36 pm
Pochwały: 2
 
 
Poprzednia strona

Powrót do Laktacyjne ABC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron