Dieta przyszłej mamy

Dieta podczas ciąży

To, co jesz, nigdy dotąd nie było jeszcze tak istotne, jak właśnie teraz, gdy spodziewasz się dziecka. Wszystko to, co trafia do twojego organizmu, ma bezpośredni wpływ również na twojego maluszka. Dlatego też zaleca się specjalną dietę dla przyszłych mam, a w niej rezygnację z pewnych pokarmów oraz urozmaicenie w inne.

Zrezygnuj z alkoholu – jeżeli kobieta w ciąży spożywa alkohol, dziecko pije razem z nią. Może to prowadzić do wielu zaburzeń w rozwoju dziecka, a  w tym m.in. do płodowego zespołu alkoholowego.

Ogranicz używki (kawa, herbata) – nadmiar kawy może prowadzić do poronienia lub przedwczesnego porodu. Herbata uniemożliwia prawidłowe wchłanianie się żelaza w organizmie.

Urozmaicaj mądrze posiłki – będziesz pewniejsza, że twoja dieta zawiera wszystkie składniki mineralne oraz witaminy, niezbędne dla rozwoju twojego maluszka.

Jadaj regularnie– staraj się spożywać regularnie posiłki, idealna ilość ich to 5 posiłków dziennie.

Jedz zdrowe przekąski – zrezygnuj z chipsów, ciasteczek i paluszków a także z innych słodyczy, to tylko puste kalorie które nie mają żadnych wartości odżywczych.

Nie zapominaj o mięsie  – w czasie ciąży zapotrzebowanie na żelazo zawarte w mięsie wzrasta aż o połowę, dlatego też dodając do jadłospisu mięso, zapobiegasz anemii, niebezpiecznej zarówno dla ciebie jak i dla twojego maluszka.  Bogatym źródłem żelaza są również: ryby, jaja, produkty zbożowe, jak: ciemne pieczywo i kasze, warzywa takie jak: buraki, zielona część pietruszki, papryka, pomidory, szpinak, oraz warzywa strączkowe. Żelazo lepiej się wchłania dzięki witaminie C.

Unikaj pustych kalorii – zrezygnuj całkowicie z fastfoodów, pizzy, frytek oraz z coli i innych napojów gazowanych. Zamiast po słodycze sięgnij po suszone owoce.

 

Zapraszamy do wymiany doświadczeń i informacji na powyższy temat na naszym
forum dyskusyjnym